קבוצות פייסבוק – האם באמת יש בזה משהו?

 

קבוצות פייסבוק – איזה רעיון יפה. פורומים כמעט בכל נושא, קבוצות סגורות, קבוצות פתוחות – במה נפלאה לשתף ולקבל רעיונות. נכון?

אז לפני בערך חודשיים – כשעלה האתר הזה לאוויר, חיפשתי קבוצות בנושאים שקרובים ללבי ומעניינים אותי: נטוורקינג, שיווק, פרסום ועסקים.

מצאתי בארץ בסביבות ה-100 קבוצות, והצטרפתי. חשבתי שאם אני אהיה מעורב ויכירו אותי, אני אוכל להגיע לקשרים עסקיים שיתרמו לי ושאני אוכל לתרום להם.

אלא ש…

מה שגיליתי היה שמשהו כמו 95% מקבוצות העסקים בעברית הפכו לאחרונה ל-95% לוח מודעות, 3-4% בקשות לייקים לעמודים עסקיים, ורק 1-2% מהשיחות שם הן ענייניות בנושא הקבוצה.

אגב, גיליתי משהו מפתיע לגבי קבוצות, או יותר נכון לגבי מקימי קבוצות, שיש בילבול בין קבוצות בפייסבוק לדפי עסק. הרבה מהקבוצות שגיליתי הן למעשה דף עסק פרטי של מישהו שרוצה לקדם את עצמו. אז למה קבוצה? לא יודע, כי זה קיים.

תופעה כזאת אופיינית לשיווק חובבני או נסיוני שבוחר את המדיה לפני שהוא בוחר את המסר.

אז זהו שאם רוצים באמת שהמסר יגיע, צריך לבחור את ערוצי המדיה המתאימים, ולא סתם את אלה שזמינים.

 

אני חייב לציין שלא כל הקבוצות הן כאלה, וגיליתי לשמחתי שיש כמה קבוצות שמקיימות דיונים מעניינים ומועילים, החל ממהות ומיתוג העסק שראיתי בקבוצת המאוורר, ועד דיונים על מהות ההצלחה שניהלנו בקבוצה קצת יותר פילוסופית (סורי, שכחתי את שמה).

 

וזה היה הניסוי שלי. הוא נגע לקבוצות עסקיות, ולא קבוצות נישה, אבל גם בקבוצות נישה כבר ראיתי לא מעט יציאה לפרסומות.

בעקבות הניסוי, אני נפרד לשלום מ-95% הקבוצות / לוחות המודעות, ונשאר רק בקבוצות שבאמת מתנהגות כמו קבוצות ומגלות גישה של שיתוף מידע והפריה הדדית.

 

מה אתם חושבים? איך נראות הקבוצות שאתם חברים בהן?

אהבת? שתף/י את החברים שלך
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn

מה דעתך

*