מי אני ומה שמך?

 
53

A confused mind says no!אתם מכירים את זה, ששואלים מישהו בראיון עבודה "מה התכונה הכי גרועה שלך?"
אז יש כאלה שאומרים שהדבר הכי טוב לענות הוא תכונה טובה, שהיא מוקצנת, כמו "אני פרפקציוניסט", או "קשה לי עם עניינים פתוחים – לא מטופלים". ככה יוצא, שהתכונה ה"גרועה" שלך, בעצם קוסמת למראיין, שאולי רוצה מישהו פרפקציוניסט בעמדה הפנויה.
מצד שני, זה לא תמיד ככה, כי אם הבנאדם פרפקציוניסט עד כדי שהוא מתעכב על פרטים קטנים, ובגלל זה פרויקטים חשובים מתעכבים גם הם, אז הפרפקציוניזם שלו פוגע מאוד ביכולת שלו להביא ערך למקום העבודה.

אז יש לי בעיה כזאת, ואני חושב שיכול להיות שגם לך יש בעיה דומה – כי פגשתי הרבה עצמאים, ובעיקר בתחום הטיפולי והאלטרנטיבי, שחווים את אותו הקושי.
הבעיה היא שאני יודע ומוכשר בהרבה נושאים בתחום שלי. הנה דוגמא לשיחה שהיתה יכולה להתקיים ביני ובין לקוח פוטנציאלי (לא היתה אחת בדיוק כזאת, זה יותר אוסף של שילוב של כמה שיחות):
"אז אתה בונה אתרים?" שואל לקוח פוטנציאלי,
"כן. אני גם בונה אתרים" – המילה גם קצת בילבלה אותו, אבל הוא מתעשת.
"ו… אתה מכיר מקדם אתרים טוב?" הוא ממשיך.
"אני גם מקדם אתרים", אני עונה, כי זה נכון וגם אמת.
"ומה אם אני צריך כתיבת תוכן או עזרה בשיווק?" הוא מקשה.
"אה, אני יכול לעזור לך גם בזה. כל מה שאתה צריך {או או…}".

היום כבר אי אפשר לשמוע אותי מדבר ככה עם לקוח פוטנציאלי – חוץ ממקרה נדיר לפני בערך חודש 🙂 .
אז מה בעצם הבעיה? הרי אני יכול לספק לאותו לקוח, או לאותה לקוחה את כל צרכיהם בתחום השיווק המקוון – בניית אתר, קידום בגוגל, ייעוץ שיווקי, אפילו כתיבה שיווקית. הם יבקשו, אני יכול לספק.
הבעיה בכל זה היא שהלקוח מתבלבל – אני לא מתאים לו למגירה שיש לו בראש. אני לא חברה גדולה (אני תמיד נשאר אני), ומצד שני, אני לא בונה אתרים, לא מעצב (לך תסביר שאתה מתכנת ולא מעצב – "אז מה ההבדל?"), אני לא לגמרי מקדם אתרים, ואם ככה, גם לא יועץ שיווקי רגיל.
אפשר להיות הכל?

יש משפט שאומר: "A confused mind says NO!"

בקיצור, בלבלתי את הלקוח הפוטנציאלי, והפוטנציאל התפוגג.
אותו הדבר אני רואה גם אצל מטפלים הרבה מאוד פעמים.
השיא הוא כששואלים מטפל מי הקהל שלך, למי אתה יכול לעזור, התשובה הרבה פעמים היא "כולם! ת'כלס כולם צריכים את זה".
ומה אתה עושה? "אני מטפל בהכל".
אין דבר יותר מרחיק לקוחות מבעל עסק שעושה הכל, ופונה לכולם – חוץ מעסקי ענק, שפונים למכנה משותף נמוך מאוד, ואז הם גם מוכרים בזול מאוד את המוצרים שלהם.

ואני (אולי גם אליך זה מדבר) לא רוצה למכור בזול, או להרחיק לקוחות שאני יכול לעזור להם, ושבאמת זקוקים לעזרה שלי.
במשך שנים בניתי אתרים לכל מי שהיה צריך, ואם מישהו סיפר לי שהוא בנה אתר למישהו אחר – אפילו אם זה אתר שממש לא היה מתאים לי לבנות (מסובך מדי, ארוך מדי, גדול מדי, דורש משאבים שאין לי) – הייתי מאוכזב ומתבאס מאוד.
אחר כך, במשך שנים חיפשתי אתרים לקדם בכל נושא ובכל תחום.
ואז, במשך חודשים ארוכים (אני לומד 🙂 ) הייתי יועץ שיווקי לכל דורש.
עד ש…
הגעתי למסקנה שאני הכי רוצה לעבוד עם מטפלים, ואני מתכוון להציע את השירותים שלי רק למטפלים או מורים רוחניים.
כן, אם יגיע תחת ידי פרוייקט מעניין, או אדם מעניין שאני אחשוב שאני יכול לעזור שם, יכול להיות שאני אחליט כן להיכנס לפרויקט, אבל הפניה שלי היא אך ורק למטפלים ומורים רוחניים.

ומה בקשר אליך?
עדיין מציע/ה טיפול נגד כאבי גב / כאבי ראש / כאבי מחזור / אולקוס / טחורים / … / … ?
עדיין רוצה ללמד את "כולם" איך לחיות חיים טובים יותר?
עדיין מטפל/ת ברייקי / הילינג טיבטי / דיקור / הומיאופתיה / פרחי באך / שיאצו / עיסוי בשמנים…?
אפילו אם יש לך הכלים לעזור לכל האנשים האלה, ואפילו אם כווולם באמת צריכים ורוצים את העזרה שלך, יש כמה סיבות טובות מאוד להפסיק להיות הכל בשביל כולם:

  1. אם למדת את כל הדברים והשיטות האלה, לא יכול להיות שהתעמקת באף אחד מהם מספיק כדי להיות באמת טוב (זה קשור לתפישה, זה לא אומר שזה באמת נכון).
  2. קשה למטופל / תלמיד /ה להגדיר את מה שאת/ה עושה – ולכן "a confused mind…" הם פשוט מוצאים מישהו או מישהי, אפילו פחות מומחים ממך, אבל שיש להם הגדרה ברורה לגבי הטיפול.
  3. המסר שלך לא ממוקד – אף אחד לא יכול להגיד לעצמו "הי, זה אני! הוא מדבר אלי כאן!"

 

לעומת זאת, כשברור ללקוח פוטנציאלי מה העיסוק שלך, ואיך המומחיות שלך יכולה לעזור לו, אז הרבה יותר קל לו לפנות אליך.
ויותר מזה, כשהוא יפנה אנשים נוספים אליך אחרי הטיפול שהוא יקבל, הם יפנו בשמחה, כי גם המפנה (זה שכבר היה אצלך בטיפול) מבין ויכול להסביר בקלות מי ומה את/ה, וגם המופנה (זה שיש לו בעיה שדורשת פתרון, והמליצו לו עליך) מבין מי את/ה ואיך את/ה יכול/ה לעזור לו.

אהבת? שתף/י את החברים שלך
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn

מה דעתך

*