גוגל מרחיבים את ההשפעה של ידידותיות אתר למובייל כגורם משמעותי בקידום

 
55

לפי הבלוג הרשמי של גוגל, האלגוריתם הבא (עדכון במנוע החיפוש שלהם) שיתחיל לפעול ב-21.4.2015 יתייחס להתאמה של אתרים למובייל כגורם משמעותי בדירוג בדפי התוצאות.

אם אתם משתמשים בגוגל כאפיק שיווקי, ומסתמכים על הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש, כדאי שתדעו שאתרים שמותאמים לניידים יקבלו דחיפה קדימה, ולעומתם, אתרים שלא הותאמו בצורה נכונה ירדו בדירוג.
אנחנו עדיין לא יודעים באיזו מידה הגורם הזה ישפיע על הדירוגים בדיוק, אבל כנראה הגיע הזמן, שכולם ידעו, שאחוזי הגלישה ממכשירים ניידים עולים, וגוגל מוכנים "לעודד" את המאחרים להבין בדרכם – כי אם אתה לא מתאים למובייל, אתה לא קיים.

איך אפשר לדעת אם האתר שלך מותאם למובייל?

גוגל מספקים כלי פשוט שנותן לכל אחד לראות אם אתר מתאים בעיניהם למכשירים ניידים. יש להם פרמטרים מפורטים ומנומקים היטב, אבל הבוטום ליין הוא שהאתר מתאים או לא.

כל מה שצריך לעשות כדי לבדוק אם האתר שלך מותאם הוא לכתוב את כתובתו של האתר (או דף מסויים באתר) בכלי הבדיקה לידידותיות לניידים של גוגל, ולראות אם האתר עובר את המבדק שלהם או לא.
הנה צילומי מסך של בדיקה בכלי של גוגל של האתר הזה לפני התאמה למובייל, ואחרי התאמה בעזרת התוסף:

FEM mobile friendly test before

לפני – תוצאות שליליות לפני התאמה למובייל

FEM mobile friendly test after

אחרי – תוצאות חיוביות – אתר מותאם למובייל (עם תוסף פשוט)

 

עברת? יופי.

האתר שלך מוכן לעדכון הבא של גוגל – לפחות מבחינת הגורם הזה.
ויכול להיות שבעקבות העדכון יגיעו אליך יותר לקוחות פוטנציאליים לאתר – מהמתחרים שלך שלא ביצעו את ההתאמות הנדרשות.

מה אפשר לעשות אם לא עברת?

התשובה הפשוטה היא: לעשות התאמות לאתר כדי שיעבור את המבדק.

גוגל פרסמו מדריך ל"מתחילים" שמפרט מה צריך לעשות, לפי סוג האתר, מה השינויים הדרושים וכו' וכו' וכו'.

לאנשים מאוד טכניים, זה יופי.

למי שיש אתר ולא עוסק דווקא בבניית אתרים, אלא פשוט רוצה ליהנות מתוצאות ומדירוגים טובים בגוגל, בלי לשבור את הראש, כדאי פשוט לשכור איש מקצוע שיעשה עבורכם את העדכון וההתאמות.

ובכל זאת, כדי שתדעו למה לצפות, ומה האפשרויות שעומדות בפניכם…

הנה כמה פתרונות אפשריים להתאמה למובייל:

  1. אם הלקוחות שלכם לא מגיעים מניידים (למשל קהל מטרה מבוגר יותר), ולא מגוגל, אלא מפרסום או מרשתות חברתיות – אולי זה לא צריך להטריד אתכם, לפחות לא כרגע. ובכל זאת, כדאי לקחת בחשבון, שאנשים משתמשים יותר ויותר במכשירים ניידים (טלפונים, טאבלטים, אפילו טלויזיות חכמות) כדי לגלוש, ואם זה לא נכון לגבי העסק שלכם היום, זה לא אומר שמחר הדברים לא ישתנו.
  2. אם האתר שלכם בנוי על גבי מערכת נפוצה, כמו וורדפרס (כמו האתר הזה), מג'נטו, ג'ומלה וכו', יש פתרונות בצורת תוספים, שיכולים להפוך את האתר שלכם לידידותי יותר למובייל.
    • היתרון: תעברו את המבדק של גוגל בקלות ובעלות נמוכה (למשל, יישום תוסף כזה בוורדפרס לא לוקח יותר מחצי שעה – גג!)
    • החסרון: הגרסה הניידת של האתר לא נראית כמו האתר הראשי שלכם, אלא היא גרסה גנרית וכמעט חסרת עיצוב, שהמטרה שלה היא הצגת התכנים, וזהו.
      זה אומר, שאם השקעתם (זמן, כסף, מחשבה) באתר מעוצב, ששם דגשים עם הדברים שחשובים לכם, כל זה לא תקף כשהוא מוצג בניידים.
  3. בהמשך לפתרון הקודם, אפשר להחליף תבנית לתבנית ריספונסיבית (Responsive) שתציג את התכנים של האתר בצורה טובה – גם במחשב וגם בניידים.
    • היתרון: פתרון קל ומהיר יחסית, יותר יקר מהפתרון הקודם, אבל עדיין עשוי להיות זול – בהתאם לתבנית החדשה שתיבחר לאתר.
      זה פתרון שמתאים מאוד לאתרים תדמיתיים, שלא מסתמכים על מראה יחודי, אלא מוכנים להסתפק בתבנית עיצוב עם שינויים קלים.
    • החסרון: זה מחזיר אתכם לשלב בחירת העיצוב של האתר – צריך לבחור תבנית שבה התוכן נראה טוב, זה עשוי להשפיע על המיתוג הויזואלי של האתר, וכמובן כרוך בעלות של הטמעת התבנית החדשה (קשה לנקוב בסכום, כי הכל תלוי בתבנית החדשה, וברמת ההתאמות האישיות שאתם רוצים לעשות באתר).
  4. הפתרון הייחודי הוא המקיף ביותר וזה שיכול לתת לכם חליפה תפורה לפי מידה.
    האתר יראה בדיוק כמו שאתם רוצים, ולא משנה באיזה דפדפן או מכשיר יגלשו אליו, כי הוא יעוצב על ידי מעצב/ת מקצועי/ת, ויתוכנת בהתאמה אישית לצרכים ולרצונות שלכם.

    • היתרון: כמובן, האתר יראה כמו שאתם רוצים, ויתנהג כמו שאתר רוצים, כולל התאמה למבדקים של גוגל, מראה מעוצב ומהוקצע, וכן הלאה – והשמיים הם הגבול.
    • החסרון: כמו כל פתרון מותאים אישית, יש זמן פיתוח והטמעה גבוהים יותר, ועלויות פיתוח גבוהות יותר (כמובן, יש גם עלויות עיצוב, ואולי תרצו עיצוב יחודי לפי המכשיר, וכו').
      הזמן והעלות כאן תלויים בעיצוב הסופי, והתוצאה בהתאם – כמו שאתם רוצים.

אז מה חשוב לכם יותר? מראה או חיסכון בזמן ובעלויות?

האם אתם מסתפקים במה שיש לכם, רוצים רק לעבור את המבדק למובייל, או מוכנים להשקיע במראה מותאם אישית?

הבחירה שלכם, ועכשיו הזמן לעשות אותה, כי אחרת פשוט יאבדו לקוחות פוטנציאליים, שהיו יכולים להגיע אליכם, ויגיעו למתחרים.

ואם האתר שלך לא מותאם למובייל, וחשוב לך להופיע בדירוג גבוה בגוגל, אני מזמין אותך ליצור איתי קשר כדי לקבל פתרון מותאם אישית – לך ולאתר שלך.

אהבת? שתף/י את החברים שלך
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn

מה דעתך

*