אחרי כנס העסקים Bדיוק

 
51

 

 

שלשום השתתפתי בכנס Bדיוק לעסקים באזור עמק יזרעאל.
ממש לפני שבוע חזרתי משבועיים באורלנדו, שבהם ביליתי בסמינרים של ריצ'רד בנדלר (האיש שביחד עם ג'ון גרנדר, המציא את ה-NLP לפני יותר מ-40 שנה) וג'ון לה-וואל. והגעתי לכנס עם כל החוויה טרייה בראש (ובלב ובבטן).
לכנס העסקים עצמו נרשמתי יום-יומיים לפני הטיסה לאורלנדו, וכשביקשו בטופס ההרשמה לדעת מה המקצוע שלי, כתבתי "בניית אתרים וייעוץ שיווקי".
לשמחתי, תגי השמות בכנס ציינו גם את המקצוע של כל משתתף, ועוד יותר לשמחתי, נשאר מקום בתחתית התג…
אז הוספתי בתחתית התג "NLP" בכתב יד – כי הרי רק חזרתי מסדנאות של ד"ר בנדלר, ואני ממשיך להעמיק את היכולות והאפשרות שלי להציע ללקוחות שלי פתרונות ודרכים חדשות בעזרת כלים NLP-סטים – בין אם אלה לקוחות עסקיים, או לקוחות פרטיים שעוברים שינוי בחייהם האישיים.

כתוצאה מזה קרו שני דברים:
1. ההסתכלות שלי התמקדה מזווית חדשה על הכנס ועל הנוכחים, כי אם אני ממוקד NLP, אז גם ההסתכלות שלי ותשומת הלב שלי מושפעת ומתכווננת בהתאם;
2. אנשים שדיברתי איתם שאלו אותי על NLP, ויותר מזה, על הקשר בין שיווק או בניית אתרים, ל-NLP – ועל זה אני רוצה לספר לכם היום.

אז מה באמת הקשר בין NLP ושיווק?

(זה יכול להיות שיווק אונליין בעזרת אתר, דף פייסבוק וכו', או בכל ערוץ אחר)

NLP הם ראשי תיבות של Neuro Linguistic Programming – בהפשטה, שימוש בשפה כדי לייצר השפעה (לתכנת את המוח).

כשזה מגיע לשיווק, המטרה של המשווק (בעל עסק או איש מקצוע) היא להשפיע על האנשים, שהמוצר או השירות שלו מיועד להם, לפנות אליו ואחר כך בעצם לקנות את המוצר או לשכור את שירותיו.
אם המשווק הזה יודע להשתמש בשפה בצורה מכוונת, הסיכוי שלו למכור עולה בצורה משמעותית – וזה מה ש-NLP מלמד אותנו, להשתמש בשפה בצורה מכוונת ומתוכננת (וגם אלגנטית יותר).

יותר מזה, היות ורוב השיווק נעשה בתכנון מראש, אם זה בעזרת פוסטים, מודעות, סרטוני וידאו או כתבות, אנחנו יכולים לבחור ולברור את המלים שלנו מראש, בהתאם למוצר או לשירות שאנחנו רוצים למכור.

עוד מקום שבו אפשר להיעזר ב-NLP הוא למכור לאנשים את הרעיון של שימוש בסוג המוצר שאתם מציעים.
זה יכול לקחת זמן, אבל זו דרך מצויינת ליצור קהל חדש עבור המוצרים והשירותים שלכם – קהל שאולי קודם לכן לא התכוון בכלל לצרוך את המוצר שלכם, ואחרי שהם נחשבפו למסר הממוקד שלכם, הם רוצים לרכוש את מוצר מהסוג שאתם מציעים.
והיות ואתם הייתם אלה שלימדו אותם על התועלת שבמוצר, והאפשרות עבורם ליהנות מהיתרונות שלו – הסבירות שהם יקנו דוקא מכם גדלה, ככל שהם מרגישים שנתתם להם ערך גדול יותר בלימוד על התועלת הזו.

בסופו של דבר, לא משנה איזה סוג מסר אתם רוצים להעביר, ובין אם המסר מיועד לקהל קיים או לקהל חדש, השימוש בכלי NLP כדי לחדד ולמקד את המסר מוכח כאפקטיבי, ויכול להועיל לכם פשוט להגיע ללב הקהל שלכם.

אם אתם רוצים לדעת עוד על האפשרויות של NLP בשיווק העסק שלכם, צרו איתי קשר (הקליקו על הלינק).

אהבת? שתף/י את החברים שלך
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn

מה דעתך

*