שיווק זה חינוך

 
51

 

אני מאמין ששיווק וצמיחה הם תוצאה של חינוך ולמידה.

העניין הוא שכרגע דרכי הלמידה הסטנדרטיות מעודדות התנהגות והתנהלות סטנדרטית
אלא שאנשים (והעסקים ששייכים להם) אינם סטנדרטיים. הם שונים אחד מהשני בכל מיני צורות ודרכים.

המשמעות של זה היא שכשאנחנו רוצים ליצור שינוי, צמיחה והתפתחות, אנחנו נדרשים להתאים אותם לאדם שעבורו השינוי והצמיחה מיועדים.
כן, ישנם טרנדים ומגמות (לא, אלה לא מלים נרדפות), אבל הם לא יוצרים קבוצות של אנשים זהים. וזה אומר שאם אנחנו רוצים להשפיע (לחנך) כדי ליצור שינוי, למידה והתפתחות – אנחנו חייבים להתאים אותם לקהל המטרה שלנו.

בשבילי, כשאני עובד עם מישהו על השינוי שלו (או שלה כמובן), יש לי קהל של אחד – וההתאמה של המסר שלי יכולה להיות ממוקדת וצרה כדי לקלוע בדיוק לאותו אדם.
לעומת זאת, כשאני עוזר למישהו ליצור מסר שיווקי, הפניה שלו היא לקהל רחב יותר, ועדיין צר בהרבה מ״כולם״, ומותאם למאפיינים מדוייקים ככל שנוכל לגלות.

העשייה שלי היא לימוד ולמידה – חינוך.

  • זה מה שאני עושה כשאני כותב כאן,
  • זה מה שאני עושה כשאני עובד עם מישהו על השיווק של העסק שלו (מלמד אותו להסתכל על השיווק שלו אחרת, ולהקשיב אחרת לקהל שלו)
  • וזה מה שאני עושה כשאני עוזר לאנשים עם תהליכי שינוי פנימיים.

הסרטון הזה של סר קן רובינסון מדבר על הגיוון בחינוך בצורה מעוררת השראה.
מקווה שתיהנו.

אהבת? שתף/י את החברים שלך
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn

מה דעתך

*